Targi Stacja Paliw/11-13.05.2016

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Filament.io 0 Flares ×

XXIII Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2016

11-13 maja 2016 r.

Centrum Wystawiennicze EXPO XXI

Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

Organizatorem Międzynarodowych Targów STACJA PALIW jest Polska Izba Paliw Płynnych, organizacja zrzeszająca firmy operujące w różnych segmentach rynku paliwowego.

Międzynarodowe Targi STACJA PALIW odbywają się w Warszawie – gospodarczej stolicy 2013 i są organizowane przez Polską Izbę Paliw Płynnych. To miejsce prezentacji najnowocześniejszych trendów, rozwiązań technicznych i technologicznych dotyczących stacji paliw i środków transportu, w tym szybko rozwijającej się oferty IT dla tych sektorów, ale także szeroko pojętej infrastruktury przystacyjnej, obejmującej dziś zarówno sklep convienience, jak i zaplecze hotelarsko-gastronomiczne czy strefę wypoczynku i relaksu dla klientów stacji. Obecność na Targach daje więc niepowtarzalną okazję do poznania czołówki dostawców – nie tylko krajowych – ze zróżnicowanych branż.

Zakres tematyczny XXIII edycji wystawy:

  • Stacja paliw – projektowanie, budowa, modernizacja;
  • Wyposażenie stacji LPG, CNG i LNG; paliwa, biopaliwa;
  • Myjnie, wyposażenie warsztatów samochodowych, środki czystości, autokosmetyki;
  • Ekologia i ochrona środowiska;
  • Sklep, bar i infrastruktura towarzysząca;
  • Usługi dla stacji paliw – wystrój, reklama, oświetlenie;
  • Logistyka, transport, sprzedaż paliw;
  • Energia odnawialna, cieplna i elektryczna.

Prowadzenie stacji paliw wymaga dziś wiedzy z różnych, odległych z pozoru dziedzin np. HoReCa (hotelarsko-gastronomiczna), FMCG (zaopatrzenie sklepu), wyposażenia i aranżacji wnętrz czy architektury krajobrazu – kształtujące obowiązkowe dziś na stacjach paliw strefy relaksu. Stacja paliw to dziś nie tylko sprzedaż paliw silnikowych. W panującej od dłuższego czasu sytuacji niskich marż prywatni przedsiębiorcy coraz intensywniej szukają dodatkowych źródeł dochodu, które zminimalizowałyby straty na wolumenie paliwowym. Starają się przedstawić klientom ofertę jak najbardziej kompleksową, a przy tym spełniającą ich wciąż rosnące oczekiwania jakościowe. Naturalnym rozszerzeniem tej oferty są myjnie samochodowe. Coraz większa konkurencja na tym rynku wymaga jednak nieustannego podnoszenia jakości świadczonych usług i stosowania rozwiązań usprawniających zarówno sam proces mycia, jak i jego aspekty ekonomiczne. Dla jednych lokalizacji dobre są myjnie portalowe, dla innych automatyczne, często zaś – ze względu na lokalizację w coraz mniejszych miejscowościach – oferta ta musi być komplementarna.

Targi to także miejsce i czas, które wykorzystujemy, jako izba gospodarcza zrzeszająca podmioty sektora MŚP, do podnoszenia świadomości konsumentów – czyli praktycznie wszystkich Polaków, bo przecież bez paliw nasze życie, nie tylko gospodarcze, ale też zwykłe funkcjonowanie każdego obywatela naszego kraju jest dziś praktycznie niemożliwe.

To nie tylko spotkanie branży Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP), które generują w naszym kraju – proporcjonalnie do swej wielkości – największe wpływy do budżetu. To także kwestia tak bardzo podnoszonego dziś bezpieczeństwa energetycznego kraju. To od kondycji naszej branży, tzw. infrastruktury krytycznej: energetyki, usług finansowych, transportu (w tym sieci logistyki paliwowej) oraz komunikacji, jako najwrażliwszych elementów funkcjonowania każdego państwa zależy przecież ogólny stan gospodarki.

To, jaka będzie Polska i świat, zależy wprost od tego, co robimy teraz. Nie bez kozery taki nacisk kładzie się dziś na sektor B+R: Badania i Rozwój. Potrzeba nam jednak nie tylko innowacyjnych rozwiązań, które będą odpowiadały na potrzeby wciąż zmieniającego się świata, lecz przede wszystkim ludzi, którzy będą je tworzyć i realizować. Stąd na naszych Targach specjalny sektor: Młode Kadry. Zachęcamy zarówno do wysłuchania wykładów profesorów, jak zapoznania się z osiągnięciami studentów, bo to najcenniejszy kapitał, jakim dziś dysponujemy.

Na myjniach i sklepach  oferta dodatkowa dzisiejszej stacji paliw się nie kończy. Wiele z nich to dziś bowiem prawdziwe centra handlowo-usługowo-rozrywkowe. Należy zatem pamiętać, że wśród odwiedzających Targi są właściciele takich placówek, jak: stacje kontroli pojazdów, warsztaty, autokomisy, a wreszcie dilerzy nowych aut – zarówno użytkowych, jak i osobowych, w pełnym spectrum obecnych na polskim rynku motoryzacyjnych marek (w tym najbardziej luksusowych). Naturalnym uzupełnieniem detalicznej oferty sprzedaży paliw jest ich hurt, a zatem i transport – stąd dużą część powierzchni terenu otwartego Targów zajmują producenci cystern. Nie można pominąć także zarządzających flotami – zarówno firmowych aut osobowych, jak i transportowych. Dla nich istotna będzie oferta kart paliwowych oraz wszystkiego, co związane z szeroko pojętą logistyką – zarówno o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym.

Targi STACJA PALIW to nie tylko oferta wystawiennicza dostawców wyposażenia nowoczesnej stacji paliw i infrastruktury jej towarzyszącej, ale również platforma wymiany wiedzy biznesowej, technicznej i technologicznej oraz prawnej. Dlatego też wśród imprez towarzyszących Targom nie zabraknie takich wydarzeń, jak: seminaria, warsztaty, spotkania branżowe, prezentacje i konferencje tematyczne. Różne formy tych spotkań pozwalają na optymalną wymianę wiedzy, doświadczeń, kreatywną dyskusję z ekspertami urzędów i instytucji, zajmujących się nadzorem nad obrotem paliwami, ich jakością, logistyką itd.

Istotnym wydarzeniem każdej edycji Targów STACJA PALIW jest prestiżowy Konkurs „Produkt Roku”, który wyłania najlepsze produkty i usługi prezentowane przez wystawców.